NEU CANAL OCC. ULLDETER

Primera canal a Ulldeter. Aquest dissabte hem fet la Canal Occidental de la paret Nord del Gra de Fajol Petit. Es una canal curteta, nomès son 160 m i 40º/45º de mitja, amb un màxim de 50º a la sortida. És la canal més fàcil situada entre la paret Nord i el coll intermig de los Fajols, es practicable durant tot l’hivern i és molt apropiada per la iniciació. I com nosaltres ens iniciem, doncs aquesta és la canal que hem fet.

Sortim de l’aparcament del Vallter amb el nostre Guide Marc que ens te preparada una jornada d’ascensió tutelada per una canal fàcil per iniciar-nos. L’objectiu es posar en pràctica tot el que hem après i entendre de veritat que cal fer sobre el terreny. Fem una paradeta a peu de canal i començem la pràctica. Decidim encordar-nos molt amunt, tot just on comencen les roques i on ja veiem la sortida de 50º gelada que surt a les ressenyes. Aquí muntem la primera R, preparem la doble corda i assegurem a la perleta que obrirà via.
El primer llarg comença amb gel, perfecte, aquí practiquem amb un cargol de gel, ja que despres tots els anclatges que farem serán tascons. Mentres obre la via, jo m’estic gelant a la R. Quin vent feia i quin fred! Una vegada monta la segona R, surto motivat a veure si m’escalfo. La veritat és que aixó es molt guapo, vaig pujant i recollint tot el material fins arribar a la R. Transferència de material i cap amunt, ara obro jo la traça. Anem practicant amb els tascons i friends i poc a poc muntem el segon llarg, sempre sota la supervisió d’en Marc, que molt atent ens va corregint i aconsellant. Ens deixa pillar una miqueta per que veiem on ens equivoquem i ens fa pensar que fem, on ho fem i per que ho fem, és genial. La veritat és que aixó es molt guapo, es una sensació diferent, es tot just allò que ens faltava. La sensació de seguretat és total, sempre i quan no peti la roca…i després de dos llargs més arribem al cim!
No hi ha foto perque feia un vent del copón. Mentres treia el gore de la motxilla surt volant la funda, així que dobleguem les cordes, endreçem el material i tot a dintre de la motxilla, anem a buscar la baixada fàcil i rápida.

Mentres tornem, i ja al fons de la vall, trobem la funda que havia sortit volant al cim, jajjaa, quina sort!