CIM 3107 PIC D’ALBA

Aquest cap de setmana els companys d’Ulldeter ens proposaven pujar a l’Aneto per tal de probar tot el material nou i practicar l’encordament en glacera. La meteo del cap de setmana era horrible! Dissabte al matí ennubolat, migdia pluja, diumenge mati ennubolat i migdia neu, tot amb risc d’allau marcada.

Tot i aquesta previsió, ens trobem a Barrabés a les 12:00h i anem fins a los Llanos on deixem el cotxe. Fem tota la pista a peu fins al refugi de la Renclusa sota un plujim constant…

A la tarda doncs, només quedava esperar al sopar ja que no va parar de ploure. Amb aquesta meteo, des de Barrabés ja sabiem que no fariem l’Aneto, pero no descartavem una Maladeta si la finestra era bona. Els valents que tornaven al refu per la tarda amb esquis de muntanya pintaven un panorama no gaire bó i sobre mapa decidim que un grup farà el Pico Paderna i nosaltres intentarem el Pico d’Alba.

A les 6:30 ja havia esquiadors que s’enfilaven cap a l’Aneto.
Com que no ens creiem que hi hauria treva meteorológica sortim a les 8:00 del refu a marranejar una mica i provar les botes rigides noves i els crampons automàtics. Jo vaig pillar una pàjara a mitja ascensió envoltada per la boira i accentuada per les constants enfonsades fins a la cintura que tots patiem, especialment els guides, que anaven obrint traça.
A cota 2900, s’obre una clariana considerable que ens anima a fer una paradeta on reposo forces a base de xocolata i on decidim que amb el meu lamentable estat i amb aquestes condicions de neu, millor que fem ja la baixadeta…

L’altre grup ens confirma per walkie que no faran cim i nomès els creients que han sortit a les 6:00 faran Aneto o alguna Maladeta, aixó si, amb esquis de muntanya.
De lluny veiem a cuatre esquiadors intentant baixar del Pico d’Alba per una diagonal i a l’altra banda, dos penjats que pujaven cap al Coll d’Alba arrambadets a la Punta Delmàs amb els esquis per l’ombra.
A les dues a la Renclusa on aprofitem per fer una pràctica amb les arves direccionals que haviem llogat, molt mes guapes que les guarrilles del CEC i a mès, molt més barates…i comença a nevar. Ens equipem per fer la baixada fins al cotxe i cap a Benasque a fer una butifarra.
Aquest cap de setmana, la meteo i jo hem fallat una mica…