BTT 55 KM BERGA-BERGA


Aquest diumenge ha tocat pegar-se a la Berga-Berga. Tot i que no tinc garanties d'acabar-la en un temps raonable degut al poc entrenament d'aquestes darreres setmanes i amb la desilusió al cos de no poder participar a la Garmin BCN.

El recorregut de 55 km i 1000m de desnivell positiu es molt molt maco. La sortida una mica estressant pels carrers de Berga però molt molt ràpida fins enllaçar amb les pistes de terra.
40 km de pista forestal i 12 km per corriols, la resta asfalt. Quatre avituallaments i botifarrada final.

Els primers 10km molt ràpids fins el primer avituallament on aprofito per esmorçar, perque tenia l'estomac totalment buit i em feia una mica de por acabar pajarraco. Sempre porto chutes de tot tipus, mai els faig servir, però el cap no perdona i aquesta vegada només portava aigua, ni gel, ni glucosa ni res sòlid...així que vaig atipar-me aqui al primer avituallament.

Ja molt mes tranquil, vaig fent el circuit al meu ritme, gaudint per primera vegada d'una cursa d'aquest tipus, sense cap tipus de presió i amb l'unic objectiu de començar a sortir amb la BTT.
Les baixades son d'escàndol, vaig a roda d'un grupet que baixen a tota pastilla, mai hauria baixat per aquests corriols a aquesta velocitat si no es perque anava seguint-los per no perdre la traça bona i sobretot les frenades fortes.

Segon avituallament i trobo als Corsarios reparant una punxada. Marxen mentres devoro una barreta de cereals, nous i aquarius. No estic preparat per seguir-los, potser si fos mes curta...però portem uns 20km i encara no hem fet ni la meitat del recorregut.

El seguent tram es espectacular, travessem rieres amb aigua a tope, fang per tot arreu, pujades de molinillo amb fang lliscant, baixades molt tècniques i molt mullades. Aqui si que he desconectat totalment i m'ho he passat de vici, això si, mirant continuament els km per arribar a l'avituallament.

El quart tram, es també molt divertit, tot sobre roca nua amb alguna zona perdedora, al menys ens dues ocasions he de recular per no veure la traça bona, i es que en aquesta alçada de la cursa vaig practicament sol a la cua de la taula. Sortosament el recorregut es molt equilibrat i es pot pedalar i recuperar a les baixades.

L'ultim tram, de 7,5 km per mi sobrava. A l'avituallament ja decideixo fer estiraments amb una coca-cola a la mà. Encara no estic rebentat però estic segur que serà un infern. Efectivament, recorregut final molt desafortunat, afores de casc urbà, cuneta de carretera de pujada inhumana i finalment l'asfalt fins a l'arc d'arribada 40 minuts despres del gruix.

Tot i així, molt content perque ha estat un circuit molt divertit i l'he aguantat sense fer tirades tan llargues, i es que la Spark nomès ha fet la duatló de Pallejà la temporada passada i tres sortides per Collserola.

Botifarra final de festa i maillot de record. Ara es questió d'anar sortint cada cap de setmana.
24/10/2010

No hay comentarios:

Publicar un comentario